Lediga jobb som Informatör/Kommunikatör i Lysekil

Se lediga jobb som Informatör/Kommunikatör i Lysekil. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Lysekil som finns hos arbetsgivaren.

Kommunikatör inom marin forskning och innovation

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Kristineberg Center är en av världens äldsta marina forskningsstationer. Här finns laboratorier, avancerad u... Visa mer
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Kristineberg Center är en av världens äldsta marina forskningsstationer. Här finns laboratorier, avancerad utrustning och forskningsfartyg som skapar utmärkta förutsättningar för marin forskning, utbildning och innovation. Stationen ligger i Fiskebäckskil i Lysekils kommun och drivs gemensamt av Chalmers, Göteborgs universitet, IVL Svenska Miljöinstitutet och RISE Research Institutes of Sweden. Läs mer på https://www.gu.se/kristineberg.

Centrum för hav och samhälle bildades 2015 med uppdraget att initiera, stimulera och utveckla tvärvetenskaplig forskning och utbildning inom det marina och maritima området. Vi arbetar nära samtliga fakulteter vid Göteborgs universitet och har ett särskilt uppdrag att bidra till ökad samverkan med aktörer utanför akademin. Centret drivs av ett kansli bestående av föreståndare, koordinatorer och kommunikatörer som är placerat i den nya byggnaden Natrium i Göteborg. Läs mer på https://www.gu.se/hav-samhalle.

 

Arbetsuppgifter 
Tjänsten är uppdelad på två uppdrag, kommunikatör/marknadsförare på Kristineberg Center i Fiskebäckskil, samt kommunikatör på Centrum för Hav och samhälle.

 

Kristineberg Center (60 %)

Som Kristineberg Centers kommunikatör har du det övergripande strategiska och operativa ansvar för centrets externa och interna kommunikation. Du kommer även att arbeta med att marknadsföra centrets tjänster mot till exempel offshoreindustri och aktörer inom blå ekonomi. Arbetet inkluderar att självständigt planera och producera innehåll för centrets kommunikationskanaler så som webb, sociala medier, skyltning, informationsskärmar. Utåtriktad kommunikation och uppsökande verksamhet såsom deltagande vid mässor och konferenser ingår. Du har även huvudansvaret för centrets deltagande under Västerhavveckan då allmänhet bjuds in till guidningar av stationen.

 

Centrum för Hav och samhälle (40 %)

Som kommunikatör på Centrum för Hav och samhälle ingår du i centrets kansli tillsammans med två kommunikatörer och fyra projektkoordinatorer. Du kommer att ansvara för kommunikation till centrets medlemmar via medlemsbrev och evenemang, samt hjälpa till att identifiera nya medlemmar och marknadsföra centrets medlemskap.

 

Kvalifikationer 

• Vi söker dig som har universitets-/högskoleexamen inom kommunikation, marknadsföring eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren finner likvärdig.
• Några års erfarenhet av kommunikationsarbete från myndighet, företag eller organisation som arbetsgivaren bedömer relevant.
• Mycket god kunskap i svenska och engelska, i såväl tal som skrift.
• God förmåga att hantera publiceringsverktyg för webb och nyhetsbrev.

 

Personliga egenskaper

Det är av viktigt att du är trygg i din yrkesroll och uppskattar ett självständigt arbete. Du har gott omdöme och kan bedöma hur både externa och interna kommunikationsfrågor ska hanteras och förankras.

 

Meriterande


• Erfarenhet från arbete inom akademi eller forskningsinfrastruktur
• Erfarenhet av B2B-marknadsföring eller -försäljning inom blå ekonomi, offshore eller relaterade branscher
• Kunskap om forskningsfinansiering på nationell och europeisk nivå
• Erfarenhet av kommunikationsstöd under organisationsförändringar

 

Anställning 
Anställningen är ett vikariat med en omfattning om 100% under perioden maj 2025 till 31 december 2025. Anställningen kan komma att förlängas. 

Anställningens huvudsakliga placering är vid Kristineberg Center i Fiskebäckskil, Lysekils kommun. Uppdraget för Centrum för Hav och samhälle kan med fördel utföras från kansliet i Göteborg (motsvarande cirka 2 dagar / vecka).

 

Kontaktuppgifter för anställningen 
Gällande Kristineberg Center:
Linus Hammar Perry, föreståndare, 070-594 36 42, [email protected]


Gällande Centrum för Hav och samhälle:

Per Knutsson, Föreståndare, 031-786 42 14, [email protected]

Marina Panova, Vice föreståndare, 031-786 96 23, [email protected]

 

Fackliga?organisationer 
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här:?https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande 

 

Ansökan 
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. 

Ansökan ska vara inkommen senast: 2025-02-16

 

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Visa mindre

Kommunikatör med grafisk inriktning

I Lysekils kommun arbetar vi för att vara en hållbar och attraktiv kommun året runt, som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Du som arbetar här gör en viktig skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Vi är idag 1400 kollegor som utvecklar våra verksamheter och ger 14 400 invånare, 1 600 företag och 100 föreningar bästa möjliga service och förutsättningar att bo, leva och verka i Lysekil. Det är vi stolta över. Ett liv i Lyse... Visa mer
I Lysekils kommun arbetar vi för att vara en hållbar och attraktiv kommun året runt, som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Du som arbetar här gör en viktig skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Vi är idag 1400 kollegor som utvecklar våra verksamheter och ger 14 400 invånare, 1 600 företag och 100 föreningar bästa möjliga service och förutsättningar att bo, leva och verka i Lysekil. Det är vi stolta över.


Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära både havet och bergen – här finns möjlighet till såväl eftertanke som äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. Läs gärna mer om Lysekil på Lysekils kommun - https://lysekil.se/.




Beskrivning
Nu söker vi en kreativ kommunikatör som vill vara med och skapa en hållbar och attraktiv kommun.

Vi tror att du är en handlingskraftig person som är nyfiken, kreativ och trivs med att arbeta där det händer mycket. Du har vana av att arbeta självständigt, ser vad som måste göras och får saker att hända. Du har en känsla för den grafiska formen; helheten runt text, bild, design, layout och struktur. Du är mån om att skapa och bibehålla goda relationer såväl internt som externt och har ett serviceinriktat förhållningssätt. Att vilja göra skillnad för Lysekils invånare och vara en god ambassadör för våra värderingar är en självklarhet för dig.

Vi erbjuder ett kreativt och spännande arbete i kommunikationsteamet där du arbetar i nära samarbete med ytterligare två kollegor med olika fokus; strategisk kommunikation och webb. Vårt uppdrag är att utveckla den kommunikativa organisationen samt stödja och genomföra kommunikativa uppdrag för hela kommunen. Det betyder att du arbetar med intern och extern kommunikation inom ett väldigt brett område där såväl förvaltning som allmänhet kan vara en målgrupp.

Kommunikationsteamet ansvarar för att med sina olika kompetenser driva utveckling inom sitt område, och tillsammans skapa god kvalitet i det arbete som avdelningen ansvarar för. 

Dina ansvarsområden kommer vara

- Utveckla och implementera kommunens grafiska identitet.
- Planera, producera och efterbearbeta foto och film.
- Formge informations- och marknadsföringsmaterial.
- Utveckla och skapa innehåll till kommunens sociala medier.

Kvalifikationer
- Vi ser att du har flerårig erfarenhet av kommunikationsarbete och relevant examen inom kommunikation och mediaproduktion på högskole- eller universitetsnivå.
- Erfarenhet av att arbeta med grafisk produktion och varumärke.
- Du har ett stort intresse för sociala mediers möjligheter, och erfarenhet av att arbeta med kanaler som Facebook och Instagram
- Goda kunskaper i Adobe Suite.
- Meriterande är erfarenhet av att arbeta i CMS-system, med fördel i Sitevision.

I denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och känsla för färg och form. Bifoga därför ditt CV och portfolio i din ansökan.

Villkor 
Tjänsten är tillsvidareanställning på 100% med möjlighet till en viss del distansarbete.

Vi kommer att tillämpa löpande intervjuer och ber dig därför att inte vänta med att söka tjänsten. Välkommen med din ansökan! 

Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har.


Lysekils kommun är en rökfri arbetsplats.


Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Kommunikatör med grafisk inriktning

I Lysekils kommun arbetar ca 1400 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb – vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över.  Vårt jobb är att ge de 14 400 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna. Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen – här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bo... Visa mer
I Lysekils kommun arbetar ca 1400 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb – vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över.  Vårt jobb är att ge de 14 400 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna.


Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen – här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. Läs gärna mer om Lysekil på https://lysekil.se/.


Vår vision: Lysekils kommun är en hållbar och attraktiv kommun året runt som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Lysekil är en självklar mötesplats och ledande inom maritima näringar.




Beskrivning
Nu söker vi dig som vill vara med och skapa nytta för de vi är till för; invånare, medarbetare företag och besökare.

Tillsammans skapar vi en hållbar och attraktiv kommun som kännetecknas av kreativitet och framtidstro!

Vi erbjuder ett kreativt och spännande arbete i en fantastisk miljö. På kommunikationsfunktionen arbetar du i ett team med två ytterligare kollegor. Här jobbar vi både på plats i centrala Lysekil och på distans.

Vårt uppdrag är att initiera, stödja, genomföra och följa upp kommunikationsinsatser som bidrar till att kommunen når sina mål. Arbetet innebär allt från enklare praktiska uppdrag till större projekt där du bidrar med din kompetens för att kvalitetssäkra kommunikationen. Ingen dag är den andra lik och du kommer ofta att ställas inför nya utmaningar varför ett öppet sinne, humor och en inställning där ”ingenting är omöjligt” behöver vara styrkor hos dig.

Arbetsuppgifter
- Planera, skapa innehåll, följa upp och utveckla kommunens sociala medier
- Se till att den visuella identiteten i kommunens grafiska produktion efterföljs och utveckla den grafiska identiteten
- Planera, producera och efterbearbeta foto, rörlig bild och ljud
- Målgruppsanpassad formgivning av informations- och marknadsföringsmaterial

Kvalifikationer
- Vi ser gärna att du har flerårig erfarenhet av kommunikationsarbete och relevant examen inom kommunikation och mediaproduktion på högskole- eller universitetsnivå.
- Du har ett stort intresse för sociala mediers möjligheter, och erfarenhet av att arbeta med kanaler som Facebook och Instagram.
- Goda kunskaper i Adobe Suite.
- Gärna erfarenhet av arbete med tillgänglighet.
- Meriterande är erfarenhet av att arbeta i CMS-system, med fördel i Sitevision. 

Villkor
Tjänsten avser tillsvidareanställning 100%. Tillträde enligt överenskommelse. Körkort är ett krav.

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med att söka!

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid ovan nämnda kompetenser, personlig lämplighet och engagemang för tjänsten.

Välkommen med din ansökan!

Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har.


Lysekils kommun är en rökfri arbetsplats.


Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Kommunikatör med fokus på webb och intranät

I Lysekils kommun arbetar ca 1400 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb – vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över.  Vårt jobb är att ge de 14 400 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna. Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen – här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bo... Visa mer
I Lysekils kommun arbetar ca 1400 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb – vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över.  Vårt jobb är att ge de 14 400 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna.


Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen – här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. Läs gärna mer om Lysekil på https://lysekil.se/.


Vår vision: Lysekils kommun är en hållbar och attraktiv kommun året runt som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Lysekil är en självklar mötesplats och ledande inom maritima näringar.




Beskrivning
Vi söker en erfaren kommunikatör som vill vara med och driva kommunens kommunikation framåt.

Hos oss kommer du att arbeta både strategiskt och operativt med olika kommunikationsuppdrag. Du kommer att ha ett särskilt fokus på webb och intranät där du utvecklar, underhåller och skapar innehåll för vår interna och externa webb. En stor del av arbetet handlar också om att vara rådgivande och finnas som stöd till kollegor.

Du kommer att ingå i ett team av tre kommunikatörer med olika fokus; kommunikations- planering/text, grafisk produktion/sociala medier samt webb/intranät. Samtidigt samarbetar gruppen kring olika kommunikationsinsatser för att stärka kommunens varumärke och skapa värde för våra målgrupper. Uppgifterna varierar i komplexitet och en stor del av arbetet är självständigt, så du behöver vara trygg i din kompetens, ha förmåga att bygga förtroende och vara lyhörd för andras behov. 

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som är drivande och klarar av att växla mellan olika typer av arbetsuppgifter i ett bitvis högt tempo. Du är strukturerad, problemlösande och tycker om att se resultat av ditt arbete. För att lyckas i denna roll behöver du ha ett coachande förhållningssätt, där du tycker om att hjälpa andra att utveckla sina förmågor. Detta ställer krav på en god samarbetsförmåga där du bidrar till samsyn och arbete mot ett gemensamt mål.

Rollen innebär många kontaktytor, vilket kräver att du är kommunikativ, lyhörd och samarbetar bra med andra. Du tar ansvar för din uppgift och driver dina processer framåt med god förmåga att planera och strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har förmåga att lyfta blicken och se helheten för en webbplats och kan initiera arbete för att förbättra och optimera, tillsammans med informationslämnare och andra redaktörer. Du driver arbetet framåt, är flexibel och kan hantera såväl snabba som mer långsiktiga uppdrag.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har

- högskoleutbildning inom kommunikation och webb, alternativt annan utbildning som vi bedömer likvärdig
- flerårig och aktuell erfarenhet av operativt och strategiskt kommunikationsarbete
- erfarenhet av att klarspråksbearbeta och webbanpassa innehåll
- kunskaper i HTML
- erfarenhet av Adobe-programmen
- goda kunskaper i svenska och förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift



Din erfarenhet av arbete med webb har givit dig goda kunskaper om

- tillgänglighetsanpassning för webb
- SEO för att sökordsoptimera det du publicerar
- CMS, gärna Sitevision
- arbete med analys av webb och analysverktyg.

Det är meriterande om du har

- arbetat med kommunikation i en större organisation/verksamhet, och gärna i en politiskt styrd verksamhet


- erfarenhet av webbutvecklingsprojekt



Villkor
Tjänsten avser tillsvidareanställning 100%. Tillträde enligt överenskommelse. Körkort är ett krav.

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid ovan nämnda kompetenser, personlig lämplighet och engagemang för tjänsten.

Välkommen med din ansökan!

Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har.


Lysekils kommun är en rökfri arbetsplats.


Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Kommunvägledare

I Lysekils kommun arbetar ca 1400 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb – vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över.  Vårt jobb är att ge de 14 400 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna. Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen – här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bo... Visa mer
I Lysekils kommun arbetar ca 1400 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb – vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över.  Vårt jobb är att ge de 14 400 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna.


Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen – här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. På livetilysekil.se http://www.livetilysekil.se/ får du veta mer om hur ett liv i vår kommun kan se ut. 


Vår vision: Lysekils kommun är en hållbar och attraktiv kommun året runt som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Lysekil är en självklar mötesplats och ledande inom maritima näringar.




Beskrivning
Kontaktcenter i kommunhuset är "vägen in" för medborgare att möta våra kompetenta Kommunvägledare för kontakt och vägledning i ärenden och frågor.

Ambitionen är att medborgare ska få direkt svar på frågor eller få vägledning utan dröjsmål till dit ärendet hör hemma. Kontaktcenter är en ny mötes- och serviceplats för kommunens medborgare och företagare.



Arbetsuppgifter
Lysekils kommuns Kontaktcenter är i ständig utveckling och det kommer du också att vara om du arbetar hos oss.

Som Kommunvägledare är du i daglig kontakt med kommuninvånare, besökare, kollegor och andra intressenter via besök, telefon, e-post och sociala medier. Du informerar, ger råd, agerar problemlösande och ser till att mottagaren får en positiv upplevelse i sin kontakt med kommunen. I Kontaktcenter har vi även en myndighetsutövande funktion där vi handlägger ärenden inom Färdtjänst och Riksfärdtjänst. 

Du arbetar i flera olika verksamhetssystem såsom ärendehantering, telefonisystem, kartsystem och liknande. Arbetsredskap är främst IT-baserade system tillsammans med telefoni.

En viktig del i arbetet som Kommunvägledare är att informera och vägleda människor i ärenden och frågor med koppling till kommunen och dess förvaltningar och verksamheter. Kommunvägledaren ger förstklassig service till kommuninvånare och besökare men är även en del i det viktiga samarbetet inom och mellan förvaltningarna för att bistå med information och service till allmänheten.

Kvalifikationer
Du har gymnasieutbildning. Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning inom område som vi bedömer lämpligt utifrån arbetsuppgifterna eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren finner likvärdig. Har du erfarenhet av kommunvägledning sedan tidigare är det meriterande.

Du har lätt för att samarbeta med dina kollegor och har en vilja att utvecklas tillsammans med oss kommunvägledare. Du tycker om att skapa goda relationer och har ett öppet förhållningssätt till alla du möter. Du trivs med högt tempo och har en förmåga att ha många bollar i luften.

Vi söker dig som

- är ansvarsfull, noggrann och har en förmåga att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt
- är serviceinriktad, lösningsorienterad och jobbar gärna kreativt i ett högt tempo
- har god förmåga att kommunicera både i tal och text
- är positiv, flexibel och tycker om att arbeta i en föränderlig miljö.
- har mycket goda kunskaper i svenska, engelska och gärna fler språk
- är en lyhörd person som kan se varje persons unika behov, tycker om att skapa goda relationer och har ett öppet förhållningssätt till alla du möter.


Vi jobbar bl.a. i följande system; Artvise, Trio, EDP Vision, Raindance, Proceedo, Geosecma, Infracontrol. Erfarenhet av dessa system är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet när vi tillsätter tjänsten.



Villkor
Vikariat på heltid under ett år. Tillträde enligt överenskommelse.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så välkommen med din ansökan redan idag dock senast 2022-09-30.

Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Kommunikatör

I Lysekils kommun arbetar ca 1400 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb – vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över.  Vårt jobb är att ge de 14 400 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna. Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen – här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bo... Visa mer
I Lysekils kommun arbetar ca 1400 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb – vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över.  Vårt jobb är att ge de 14 400 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna.


Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen – här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. På livetilysekil.se http://www.livetilysekil.se/ får du veta mer om hur ett liv i vår kommun kan se ut. 


Vår vision: Lysekils kommun är en hållbar och attraktiv kommun året runt som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Lysekil är en självklar mötesplats och ledande inom maritima näringar.




Beskrivning
Vill du arbeta i ett handlingskraftigt och ansvarstagande team med fokus på att ge våra invånare tillgång till lättillgänglig information med ett inspirerande innehåll och god service?

Kommunikationsfunktionen i Lysekils kommun söker en kommunikatör med fokus på att producera och distribuera innehåll för olika plattformar och kanaler.

Som kommunikatör arbetar du med beställda kommunikationsinsatser omgiven av stöttande kollegor och i nära samarbete med sakkunniga inom kommunens fem förvaltningar. I kommunikationsfunktionen arbetar vi utifrån ett coachande förhållningssätt i syfte att bidra till utvecklingen av organisationens kommunikativa förmåga.

 

Vad innebär uppdraget?

Arbetet som kommunikatör innebär produktion, paketering och distribution av effektskapande kommunikationsinsatser för rätt målgrupp. Det omfattar bland annat information, artiklar och nyheter på vår externa webbplats, men också olika typer av innehåll i sociala medier och enklare trycksaker där även foto och film är en naturlig del.

 

Kvalifikationer
- Vi ser att du har flerårig erfarenhet av kommunikationsarbete och relevant examen inom kommunikation på högskole- eller universitetsnivå. Du är en van skribent och dokumenterat duktig på att formulera dig i det svenska språket.
- Du skriver intresseväckande och lättlästa texter anpassade till målgrupper och kanaler. Vi ser gärna att du har erfarenhet av klarspråksarbete.
- Du har stor vana av och är bra på att kommunicera och utveckla innehåll för olika typer av digitala kanaler och sociala medier.
- Meriterande är erfarenhet och kunskap i Sitevision och Adobe Suite.

 

Personliga egenskaper

För att passa in i rollen som kommunikatör är det viktigt att du är trygg i din yrkesroll. Du tycker om att ha varierande arbetsuppgifter, ha förmågan att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du är nytänkande och utvecklar nya sätt att nå ut med budskap. Ibland är tempot högt i verksamheten varför du behöver kunna hantera flera uppgifter parallellt och vara flexibel. Du är kreativ och prestigelös.

Du har ett tydligt serviceinriktat förhållningssätt och är mån om att skapa och bibehålla goda relationer såväl internt som externt. Vi tror att du är en social, inspirerande och engagerad kollega. 

Stor hänsyn tas till personlig lämplighet. 


Villkor
Du som blir kallad till intervju kommer att få göra arbetsprov.


Varmt välkommen med din ansökan!

 




 




Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.


 Innebär ditt nya arbete en flytt för dig och din partner?


Vi hjälper medflyttare till nytt arbete i ny livsmiljö. Hjälpen handlar främst om att stötta din medflyttare till nytt arbete eller studier. Det kan även handla om andra frågor som är viktiga i samband med en flytt, till exempel boende, barnomsorg, fritidsaktiviteter och andra nätverk.


Vill du veta mer om vad medflyttarservice kan hjälpa dig med är du välkommen att kontakta [email protected] , mobil 072-7331343. Ta gärna en titt på hemsidan för medflyttarservice på adress medflyttarservice.se för mer information. Visa mindre

Kommunikatör med grafisk inriktning

I Lysekils kommun arbetar ca 1400 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb – vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över.  Vårt jobb är att ge de 14 400 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna. Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen – här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bo... Visa mer
I Lysekils kommun arbetar ca 1400 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb – vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över.  Vårt jobb är att ge de 14 400 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna.


Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen – här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. På livetilysekil.se http://www.livetilysekil.se/ får du veta mer om hur ett liv i vår kommun kan se ut. 


Vår vision: Lysekils kommun är en hållbar och attraktiv kommun året runt som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Lysekil är en självklar mötesplats och ledande inom maritima näringar.




Vi vill nu vässa vår bildmässiga kommunikation ytterligare och söker därför en kollega till tjänsten som ”kommunikatör med fokus på digital kommunikation, marknadsföring och grafisk produktion.



Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder ett kreativt och spännande arbete där du kommer arbeta i ett team med två ytterligare kollegor på kommunikationsfunktionen. Oftast arbetar vi med flera projekt parallellt och därför krävs både tålamod och simultankapacitet. Ingen dag är den andra lik och du kommer ställas inför innehållsmässiga utmaningar i stort sett varje dag varför ett öppet sinne, humor och en inställning där ”ingenting är omöjligt” behöver vara styrkor hos dig.

Arbetet innehåller till exempel

- Planera, spela in och efterarbeta rörlig bild och ljud.
- Övervaka och bemöta kundservicefrågor/kommentarer i sociala medier.
- Formge annonser, broschyrer, affischer i Adobe Suite och skicka på tryck.
- Följa upp och utvärdera kampanjer/annonsering.

 

Kvalifikationer
- Vi ser att du har flerårig erfarenhet av kommunikationsarbete och relevant examen inom kommunikation och mediaproduktion på högskole- eller universitetsnivå.
- Du har ett stort intresse för användarvänligheten i designskapandet och har en naturlig känsla för helheten runt text, bild, film, design, layout och struktur.
- Goda kunskaper i Adobe Suite.

Meriterande är erfarenhet av att arbeta i CMS-system, med fördel i Sitevision.

Personliga egenskaper

Vi tror att du är en handlingskraftig person som är nyfiken, flexibel och trivs med att anpassa dig i en föränderlig kontext. Du ser vad som måste göras och är stolt över att aldrig missa en deadline. Du har känsla för helheten runt språk, text, bild, design, layout och struktur.

Du är nytänkande och utvecklar nya sätt att nå ut med budskap. Du är snabb, driven och gillar ett högt tempo, men sätter kvaliteten högt. Du är kreativ och prestigelös. Du är mån om att skapa och bibehålla goda relationer såväl internt som externt och har ett serviceinriktat förhållningssätt. Att vilja göra skillnad för Lysekils invånare och vara en god ambassadör för våra värderingar är en självklarhet för dig.

I denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och känsla för färg och form. Bifoga därför ditt CV och portfolio i din ansökan.

Villkor 
Tjänsten är ett vikariat tom 2022-12-31. 

Vi kommer att tillämpa löpande intervjuer och ber dig därför att inte vänta med att söka tjänsten. Välkommen med din ansökan! 

 

Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Kommunvägledare

I Lysekils kommun arbetar ca 1400 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb – vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över.  Vårt jobb är att ge de 14 400 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna. Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen – här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bo... Visa mer
I Lysekils kommun arbetar ca 1400 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb – vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över.  Vårt jobb är att ge de 14 400 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna.


Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen – här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. På livetilysekil.se (se filmen här) får du veta mer om hur ett liv i vår kommun kan se ut. 


Vår vision: Lysekils kommun är en hållbar och attraktiv kommun året runt som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Lysekil är en självklar mötesplats och ledande inom maritima näringar.




Beskrivning
Brinner du för service, information och kommunikation? Då kan du vara personen vi söker!

Kontaktcenter är en ny mötes- och serviceplats för kommunens medborgare, företagare och besökare.

Ambitionen är att man ska få direkt svar på frågor eller vägledning utan dröjsmål till dit ärendet hör hemma. Vi arbetar utifrån vision Lysekil 2030 där Kontaktcenter ska visualiseras som den självklara mötesplatsen utifrån den fysiska besöksmiljön i kommunhuset och Kommunvägledarna med sitt goda värdskap.  



 

Arbetsuppgifter
Med stort engagemang och personligt bemötande kommer du att representera Lysekils kommun i mötet med alla kommunens kunder - via telefon, e-post, sociala medier och i det personliga mötet.

Ansvara för att kommunens kunder får en förstklassig service i form av information, rådgivning, problemlösning och viss handläggning. Du är även en del i det viktiga samarbetet inom och mellan förvaltningarna för att bistå med information och service till allmänheten. Du är ansiktet utåt och navet internt.

Aktivt medverka till att utveckla Kontaktcenters verksamhet tillsammans med dina kollegor.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning eller YH-utbildning inom: service, kommunikation eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har minst två års erfarenhet av liknande arbete eller likvärdigt arbete med kundorienterad serviceverksamhet.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom kommunal eller offentlig verksamhet. Du har en god förmåga att kunna kommunicera både på svenska och engelska. Har du fler språkkunskaper ser vi detta som meriterande.

Dina arbetsredskap är främst IT-baserade system tillsammans med telefoni. Vi ser det som positivt om du tidigare arbetat i ärendehanteringssystem.  

Vem är du?

- Du tycker kommunikation är viktigt och har förmågan att planera, utforma, sprida och förvalta information- och kommunikationsinsatser.
- Du är positiv, flexibel och tycker om att arbeta i en föränderlig miljö.
- Du är serviceinriktad, lösningsorienterad och jobbar gärna kreativt i ett högt tempo.
- Du är ansvarsfull, noggrann och har en förmåga att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt.
- Du är en lyhörd person som kan se varje persons unika behov, tycker om att skapa goda relationer och har ett öppet förhållningssätt till alla du möter.

Vi jobbar i system såsom Artvise, Trio, EDP Vision, Ciceron, Raindance, Proceedo, Geosecma.

Vi kommer att lägga stort vikt vid personlig lämplighet när vi tillsätter tjänsten.

 

Villkor
Vi söker två Kommunvägledare

- Tillsvidareanställningar på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.



Urval och intervjuer kommer att ske löpande vilket innebär att tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så välkommen med din ansökan redan idag dock senast 2021-08-22.

 





Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.


 Innebär ditt nya arbete en flytt för dig och din partner?


Vi hjälper medflyttare till nytt arbete i ny livsmiljö. Hjälpen handlar främst om att stötta din medflyttare till nytt arbete eller studier. Det kan även handla om andra frågor som är viktiga i samband med en flytt, till exempel boende, barnomsorg, fritidsaktiviteter och andra nätverk.


Vill du veta mer om vad medflyttarservice kan hjälpa dig med är du välkommen att kontakta [email protected] , mobil 072-7331343. Ta gärna en titt på hemsidan för medflyttarservice på adress medflyttarservice.se för mer information. Visa mindre

Vikarierande Kommunvägledare

I Lysekils kommun arbetar ca 1400 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb – vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över.  Vårt jobb är att ge de 14 400 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna. Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen – här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bo... Visa mer
I Lysekils kommun arbetar ca 1400 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb – vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över.  Vårt jobb är att ge de 14 400 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna.


Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen – här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. På livetilysekil.se (se filmen här) får du veta mer om hur ett liv i vår kommun kan se ut. 


Vår vision: Lysekils kommun är en hållbar och attraktiv kommun året runt som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Lysekil är en självklar mötesplats och ledande inom maritima näringar.




Beskrivning
Kontaktcenter i helt nybyggda lokaler i kommunhuset är "vägen in" för medborgare att möta våra kompetenta Kommunvägledare för kontakt och vägledning i ärenden och frågor.

Ambitionen är att medborgare ska få direkt svar på frågor eller få vägledning utan dröjsmål till dit ärendet hör hemma. Kontakcenter är en ny mötes- och serviceplats för kommunens medborgare och företagare.



 

Arbetsuppgifter
Lysekils kommuns Kontaktcenter är i ständig utveckling och det kommer du också att vara om du arbetar hos oss.

Som Kommunvägledare är du i daglig kontakt med människor via besök, telefon, e-post och sociala medier. Du informerar, ger råd, agerar problemlösande och ser till att mottagaren får en positiv upplevelse av sin kontakt med kommunen.

Du arbetar i flera olika verksamhetssystem såsom ärendehantering, telefonisystem, kartsystem och liknande. Arbetsredskap är främst IT-baserade system tillsammans med telefoni.

En viktig del i arbetet som Kommunvägledare är att informera och vägleda medborgare i ärenden och frågor med koppling till kommunen och dess förvaltningar och verksamheter. Kommunvägledaren ger service till medborgare och besökare men är även en del i det viktiga samarbetet inom och mellan förvaltningarna för att bistå med information och service till allmänheten.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning eller YH-utbildning inom: service, kommunikation eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har minst två års erfarenhet av liknande arbete eller likvärdigt arbete med service och kundkontakt.

Du är en serviceinriktad, lösningsorienterad, flexibel och lyhörd person som kan se varje persons unika behov som har kontakt med kommunen. Du har lätt för att samarbeta med dina kollegor och har en vilja att utvecklas tillsammans med oss kommunvägledare. Du tycker om att skapa goda relationer och har ett öppet förhållningssätt till alla du möter. Du trivs med högt tempo och har en förmåga att ha många bollar i luften.

Det viktigaste i rollen är att erbjuda alla personer som på ett eller annat sätt har kontakt med kommunen bästa tänkbara service. Med passion, högt driv, engagemang och ett personligt ansvar lyfter du tillsammans med dina kollegor mötet med människor till högsta nivå. Du är ansiktet utåt och som navet internt.


Vi söker dig som

- Har mycket god datavana och förmåga att jobba i många verksamhetssystem
- Tycker kommunikation är viktigt och har förmågan att planera, utforma, sprida och förvalta information- och kommunikationsinsatser.
- Har god förmåga att kommunicera både i tal och text
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska och gärna fler språk


Vi jobbar i system såsom Artvise, Trio, EDP Vision, Ciceron, Raindance, Proceedo, Geosecma. Erfarenhet från dessa system är meriterande.

 

Vi kommer att lägga stort vikt vid personlig lämplighet när vi tillsätter tjänsten.

 
Villkor
Vi söker två Kommunvägledare

- Tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
- Vikariat på heltid under cirka 1 år. Tillträde enligt överenskommelse.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande vilket innebär att tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så välkommen med din ansökan redan idag dock senast 2021-02-28.





Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.


 Innebär ditt nya arbete en flytt för dig och din partner?


Vi hjälper medflyttare till nytt arbete i ny livsmiljö. Hjälpen handlar främst om att stötta din medflyttare till nytt arbete eller studier. Det kan även handla om andra frågor som är viktiga i samband med en flytt, till exempel boende, barnomsorg, fritidsaktiviteter och andra nätverk.


Vill du veta mer om vad medflyttarservice kan hjälpa dig med är du välkommen att kontakta [email protected] , mobil 072-7331343. Ta gärna en titt på hemsidan för medflyttarservice på adress medflyttarservice.se för mer information. Visa mindre

Kommunvägledare, Sommarvikarie

I Lysekils kommun arbetar ca 1400 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb – vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över.  Vårt jobb är att ge de 14 400 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna. Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen – här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bo... Visa mer
I Lysekils kommun arbetar ca 1400 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb – vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över.  Vårt jobb är att ge de 14 400 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna.


Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen – här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. På livetilysekil.se (se filmen här) får du veta mer om hur ett liv i vår kommun kan se ut. 


Vår vision: Lysekils kommun är en hållbar och attraktiv kommun året runt som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Lysekil är en självklar mötesplats och ledande inom maritima näringar.




Beskrivning
Kontaktcenter, i helt nybyggda lokaler, i kommunhuset är "vägen in" för medborgare att möta våra kompetenta Kommunvägledare för kontakt och vägledning i ärenden och frågor.

Kontaktcenter är kommunens ansikte utåt och vårt uppdrag är att med tillgänglighet och service möta och bemöta kunden på ett engagerat och professionellt sätt i alla våra olika kommunikationskanaler.

Ambitionen är att medborgare ska få direkt svar på frågor eller få vägledning utan dröjsmål till dit ärendet hör hemma. Kontaktcenter är en ny mötes- och serviceplats för kommunens medborgare och företagare.





Arbetsuppgifter
Lysekils kommuns Kontaktcenter är i ständig utveckling och det kommer du också att vara om du arbetar hos oss.

Som Kommunvägledare är du i daglig kontakt med människor via besök, telefon, e-post och sociala medier. Du informerar, ger råd, agerar problemlösande och ser till att mottagaren får en positiv upplevelse av sin kontakt med kommunen.

Du arbetar i flera olika verksamhetssystem såsom ärendehantering, telefonisystem, kartsystem och liknande. Arbetsredskap är främst IT-baserade system tillsammans med telefoni.

En viktig del i arbetet som Kommunvägledare är att informera och vägleda medborgare i ärenden och med koppling till kommunen och dess förvaltningar och verksamheter. Kommunvägledaren ger service till medborgare och besökare men är även en del i det viktiga samarbetet inom och mellan förvaltningarna för att bistå med information och service till allmänheten.

Kvalifikationer
Du har gymnasieutbildning. Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning inom område som vi bedömer lämpligt utifrån arbetsuppgifterna eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren finner likvärdig. Har du erfarenhet av kommunvägledning sedan tidigare är det meriterande.

Du har erfarenhet av arbete med service och bemötande samt lösningsorienterat arbetssätt. Du ska ha förståelse och känsla för service och det goda kundmötet. Du ska vara en god lyssnare, uppskatta högt tempo och ha förmågan att prioritera arbetet som ingår i uppdraget. Du behöver ha goda datakunskaper, lätt för informationssökning och att ta till dig av och vidareförmedla information.

Vi söker dig som har mycket god datavana och är god förmåga att kommunicera både i tal och text.

Erfarenhet av att ha jobbat i för tjänsten relevanta verksamhetssystem är meriterande.

Det är meriterande om du behärskar fler språk än svenska och engelska.

Vi kommer att lägga stort vikt vid personlig lämplighet.



Villkor
Tjänsten är på heltid, ca 6-8 veckor med start mitten av juni.

Tjänsten innebär att viss arbetstid är förlagd till helger och utanför ordinarie kontorstid.

Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.


 Innebär ditt nya arbete en flytt för dig och din partner?


Vi hjälper medflyttare till nytt arbete i ny livsmiljö. Hjälpen handlar främst om att stötta din medflyttare till nytt arbete eller studier. Det kan även handla om andra frågor som är viktiga i samband med en flytt, till exempel boende, barnomsorg, fritidsaktiviteter och andra nätverk.


Vill du veta mer om vad medflyttarservice kan hjälpa dig med är du välkommen att kontakta [email protected] , mobil 072-7331343. Ta gärna en titt på hemsidan för medflyttarservice på adress medflyttarservice.se för mer information. Visa mindre

Kommunvägledare

I Lysekils kommun arbetar ca 1400 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb – vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över.  Vårt jobb är att ge de 14 400 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna. Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen – här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bo... Visa mer
I Lysekils kommun arbetar ca 1400 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb – vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över.  Vårt jobb är att ge de 14 400 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna.


Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen – här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. På livetilysekil.se (se filmen här) får du veta mer om hur ett liv i vår kommun kan se ut. 


Vår vision: Lysekils kommun är en hållbar och attraktiv kommun året runt som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Lysekil är en självklar mötesplats och ledande inom maritima näringar.




Beskrivning
Kontaktcenter i helt nybyggda lokaler i kommunhuset är "vägen in" för medborgare att möta våra kompetenta Kommunvägledare för kontakt och vägledning i ärenden och frågor.

Ambitionen är att medborgare ska få direkt svar på frågor eller få vägledning utan dröjsmål till dit ärendet hör hemma. Kontakcenter är en ny mötes- och serviceplats för kommunens medborgare och företagare.



 

Arbetsuppgifter
Lysekils kommuns Kontaktcenter är i ständig utveckling och det kommer du också att vara om du arbetar hos oss.

Som Kommunvägledare är du i daglig kontakt med människor via besök, telefon, e-post och sociala medier. Du informerar, ger råd, agerar problemlösande och ser till att mottagaren får en positiv upplevelse av sin kontakt med kommunen.

Du arbetar i flera olika verksamhetssystem såsom ärendehantering, telefonisystem, kartsystem och liknande. Arbetsredskap är främst IT-baserade system tillsammans med telefoni.

En viktig del i arbetet som Kommunvägledare är att informera och vägleda medborgare i ärenden och med koppling till kommunen och dess förvaltningar och verksamheter. Kommunvägledaren ger service till medborgare och besökare men är även en del i det viktiga samarbetet inom och mellan förvaltningarna för att bistå med information och service till allmänheten.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning eller YH-utbildning inom: service, kommunikation eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har minst två års erfarenhet av liknande arbete eller likvärdigt arbete med service och kundkontakt.

Du är en serviceinriktad, lösningsorienterad, flexibel och lyhörd person som kan se varje persons unika behov som har kontakt med kommunen. Du har lätt för att samarbeta med dina kollegor och har en vilja att utvecklas tillsammans med oss kommunvägledare. Du tycker om att skapa goda relationer och har ett öppet förhållningssätt till alla du möter. Du trivs med högt tempo och har en förmåga att ha många bollar i luften.

Det viktigaste i rollen är att erbjuda alla personer som på ett eller annat sätt har kontakt med kommunen bästa tänkbara service. Med passion, högt driv, engagemang och ett personligt ansvar lyfter du tillsammans med dina kollegor mötet med människor till högsta nivå. Du är ansiktet utåt och som navet internt.


Vi söker dig som

- Har mycket god datavana och förmåga att jobba i många verksamhetssystem
- Tycker kommunikation är viktigt och har förmågan att planera, utforma, sprida och förvalta information- och kommunikationsinsatser.
- Har god förmåga att kommunicera både i tal och text
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska och gärna fler språk


Vi jobbar i system såsom Artvise, Trio, EDP Vision, Ciceron, Raindance, Proceedo, Geosecma. Erfarenhet från dessa system är meriterande.

 

Vi kommer att lägga stort vikt vid personlig lämplighet när vi tillsätter tjänsten.

 
Villkor
Vi söker två Kommunvägledare

- Tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
- Vikariat på heltid under cirka 1 år. Tillträde enligt överenskommelse.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande vilket innebär att tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så välkommen med din ansökan redan idag dock senast 2021-02-28.





Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.


 Innebär ditt nya arbete en flytt för dig och din partner?


Vi hjälper medflyttare till nytt arbete i ny livsmiljö. Hjälpen handlar främst om att stötta din medflyttare till nytt arbete eller studier. Det kan även handla om andra frågor som är viktiga i samband med en flytt, till exempel boende, barnomsorg, fritidsaktiviteter och andra nätverk.


Vill du veta mer om vad medflyttarservice kan hjälpa dig med är du välkommen att kontakta [email protected] , mobil 072-7331343. Ta gärna en titt på hemsidan för medflyttarservice på adress medflyttarservice.se för mer information. Visa mindre

Kommunikatör till Lysekil

Om tjänsten Som kommunikatör kommer ditt arbete främst bestå av att ansvara för den externa kommunikationen i projektet med införande av nytt insamlingssystem. Du kommer ha en viktig roll i att bevaka och på ett enkelt och varmt sätt besvara en dialog. Arbetsuppgifterna kommer också bestå i att ta fram informationsmaterial både kopplat till insamlingssystemet, men annat kan också förekomma. Övriga arbetsuppgifter kommer vara att stötta organisationen och ... Visa mer
Om tjänsten
Som kommunikatör kommer ditt arbete främst bestå av att ansvara för den externa kommunikationen i projektet med införande av nytt insamlingssystem. Du kommer ha en viktig roll i att bevaka och på ett enkelt och varmt sätt besvara en dialog.

Arbetsuppgifterna kommer också bestå i att ta fram informationsmaterial både kopplat till insamlingssystemet, men annat kan också förekomma. Övriga arbetsuppgifter kommer vara att stötta organisationen och hantera deras sociala media.

Deras nuvarande kommunikationsansvariga har valt att gå vidare och de önskar nu en inhyrd kommunikatör under en övergångsperiod. Start så snart som möjligt och ca. 6 månader framåt.

För rätt person så kan detta bli en rekrytering, anställning hos kund.

Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet från kommunikation och har utbildning inom området. Vi ser också gärna att du har erfarenhet från div system som inDesign, Photoshop, Wordpress.

Vidare ser vi att du är van att uttrycka dig i skrift och har en varm och lugn kommunikation. Du behöver vara självgående, prestigelös och lyhörd, ha förmågan att snabbt sätta dig in i en verksamhet och gärna erfarenhet från kommunal verksamhet. För att trivas i rollen så bör du också vara serviceminded och ha en känsla för vad som är rätt och inställningen att allt går.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Therese Hedén via [email protected]

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Kommunikatör, Informatör, Lysekil, Adecco Visa mindre

Kommunikatör till Lysekil

Om tjänsten Som kommunikatör kommer ditt arbete främst bestå av att ansvara för den externa kommunikationen i projektet med införande av nytt insamlingssystem. Du kommer ha en viktig roll i att bevaka och på ett enkelt och varmt sätt besvara en dialog. Arbetsuppgifterna kommer också bestå i att ta fram informationsmaterial både kopplat till insamlingssystemet, men annat kan också förekomma. Övriga arbetsuppgifter kommer vara att stötta organisationen och ... Visa mer
Om tjänsten
Som kommunikatör kommer ditt arbete främst bestå av att ansvara för den externa kommunikationen i projektet med införande av nytt insamlingssystem. Du kommer ha en viktig roll i att bevaka och på ett enkelt och varmt sätt besvara en dialog.

Arbetsuppgifterna kommer också bestå i att ta fram informationsmaterial både kopplat till insamlingssystemet, men annat kan också förekomma. Övriga arbetsuppgifter kommer vara att stötta organisationen och hantera deras sociala media.

Deras nuvarande kommunikationsansvariga har valt att gå vidare och de önskar nu en inhyrd kommunikatör under en övergångsperiod. Start så snart som möjligt och ca. 6 månader framåt.

Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet från kommunikation och har utbildning inom området. Vi ser också gärna att du har erfarenhet från div system som inDesign, Photoshop, Wordpress.

Vidare ser vi att du är van att uttrycka dig i skrift och har en varm och lugn kommunikation. Du behöver vara självgående, prestigelös och lyhörd, ha förmågan att snabbt sätta dig in i en verksamhet och gärna erfarenhet från kommunal verksamhet. För att trivas i rollen så bör du också vara serviceminded och ha en känsla för vad som är rätt och inställningen att allt går.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Therese Hedén via [email protected]

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Kommunikatör, Lysekil, Adecco Visa mindre